mandag 20. august 2012

Dorthe Skappel-genseren påbegynt



Helgas utflukt til Hønesfoss (sykkelritt) førte med seg et nytt strikkeprosjekt. På bilturen ned til barnas siste sykkelritt utenfor Trøndelag, fant jeg en link på Facebook til Maria Skappel sin blogg. Der oppdaget jeg den kuleste genseren. Vel fremme i Hønefoss løp jeg innom en garnbutikk og fikk kjøpt garnet. Og skal si det er betalt, sikkert opp til flere ganger... Men et superfint og deilig garn. Her ser dere fargen jeg valgte og starten på genseren som ble på begynt på hjemturen. (http://followgram.me/rbrtina/)

Et populært strikkeprosjekt som går over hele Norge, noe som har ført til at mange garnbutikker har gått tom for dette garnet. Leste i går på bloggen til Maria at de nå skal legge ut garn og oppskrift for salg selv! Kanskje har nettopp du også begynt eller strikket genseren?



Her er oppskriften!


Bilder fra Maria Skappel

4 kommentarer:

Unknown sa...

Heldige du som kan strikke!!
Skulle gjerne hatt en slik ja... :)

Hiltonfruen sa...

Dette er elsk genseren altså! Skikkelig lyst på en selv, dessverre ikke like fingernem som deg, flink du er!
En fin strikkeuke til deg:-)
Klem Monica.

Anonym sa...

Skulle gjerne strikka meg ein slik eg og,knallfine:)

Ingunn sa...

Den e jo sååå kul, egentle koinn d ha stått Til Ingunn på den genser"n....;O)