mandag 7. november 2011

Stubber


Bildene er lånt fra krosser.no



Jeg har lenge vært på utkikk etter "hoggstabber". Vet dere hva det er? Joda, når mannen i huset må "klyve" veden for at den skal bli mindre bruker de en "huggstabbe" og sette vedskiven på når du hugger med øksa... hehe skjønner....?

Å akkurat en slik stubbe har jeg i lengre tid tenkt å bruke som nattbord på hytta. Jeg fant en innlegg hos hviit og fant flere bilder hos krosser. 

Synes de er råstilige, men jeg har tenkt å lage dem selv. Har fått dispans å ta mannens "huggstabbe" og en nabo hadde også en til meg. De har stått lenge i garasjer så de er vel tørre nå. Om jeg skal male dem er jeg usikker på. Syns det er litt stilig med det røffe utseende også.

Etter å ha sett slike malt i sort har jeg lyst å ha en på stua som sidebord til sofaen også. Kult!

...ikke sant?


Fin ny uke til alle som titter innom :)))

5 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

Jo, veldig kult og jeg har jaktet på hoggestubbe hele sommeren, uten å lykkes :(
Liker de både naturlige og med maling jeg.
Heldig du er som har de stående klar...
Blir så tøft!
Klem May Helen

Trallala sa...

Veldig fint :) Kunne godt tenkt meg noe sånt jeg og, men mannen synes at vedstubber hører til ute... Ikke alltid mannen er like lett å forstå seg på :)

mariasvitabo sa...

Vilka snygga stubbar! Bra ide! Vilken mysig blogg du har!

Kram Maria

Unknown sa...

Utrolig kule! Vurderer å lage slike selv, men hvor i alle dager skal jeg gjøre av dem?! Hihihiii;)

Ha en finfin mandag!

sortekatt sa...

Knallfine, jeg vil også ha!!
Ha en fin uke, klem Mona.