tirsdag 8. februar 2011

Tekstiltrykk på pute











Tina gjør ting hun ikke kan... Syr pute med tekstiltrykk og "rysj"-kant. Når det gjelder rysjkanten ble ikke den bra i endene men pytt pytt. Fant ut at de endene ble jo selvfølgelig visende de også... de må syes før de syes til puta. ugh! Ja, litt irriterende kjenner jeg

Før jul kjøpte jeg tekstiltrykk på Stoff og Stil, har lenge hatt en plan om å lage et eller annet. I går lagde jeg to hjerter og i dag har jeg sydd ei pute med trykk på. Jeg har søkt på oppskrift på hvordan man gjør dette, men fant ingen ting. Det er heller ingen oppskrift med i pakkene en kjøper. Men slik gjorde jeg det til alle som lurer på det:

Finn bokstaven du skal lage, før på maling på svampen og dytt det på stoffet du skal lage noe av. Det er greit å ha papir under så den ikke går igjennom. Skyll deretter av bokstav-plansjen i varmt vann. Legg deretter matpapir over bokstaven på stoffet og la strykhjernet stå i ro i 3 minutter, trekk så av papiret og da er bokstaven tørr. Fortsett likedan med de andre bokstavene du ønsker å bruke...

Jepp - tar litt tid, men selv mor greier det!

4 kommentarer:

Hanlie Joubert sa...

hi tina, i love your blog! i just became your newest follower :o)
have a wonderful day
hanlie

http://simplyobjekts.blogspot.com/

Ceropegia sa...

Flink du e t å sy da tina!!! Imponert!!

Kjempefint!!

Ingunn sa...

Hohohohoho....:O)
Kuuuuult Tina, du e kreativ du!!
Ingunn like stilen din, den røffe seg litt te mer å mer sjer eg..;O)
Flott du har oppskrifta klar te meg når eg ska te å knot me d dær...<3

Unknown sa...

Sååå kult! Høres ikke ut som et prosjekt for utålmodigheten selv (meg) men jeg tror jammen jeg skal gjøre et forsøk;)

Takk for inspirasjon!

Klem.